Yaşam Kaya’nın son ….. yazısı “Tarihin Yok Edemeyeceği Büyük
Aşk!” Oyun Atölyesi’nin Antonius ile
Kleopatra oyunu ile ilgili idi. Yazıda beni
ilgilendiren “Enobarbus’u ve Pompeius’u
Emre Karayel’in canlandırdığı”nı “haber”
veren ifade oldu.
Oyun Atölyesi’nin sayfasına giderek bu değişikliğin
kaydedildiğini görmek istedim. Şu an(2 Kasım 2012) itibariyle durum şudur:
Yâni Oyun Atölyesi’ne göre Emre Karayel, “Pompeius/Scarus”tur.
Bu durum benim oyunu seyrettiğim akşam da öyleydi:
Ama o akşam o rol dağılımında gösterilen Enobarbus(Kevork
Malikyan) sahnede yoktu.
Peki Oyun Atölyesi’ne göre “Pompeius/Scarus” olan Emre
Karayel, Yaşam Kaya’nın yazısında nasıl “Enobarbus ve Pompeius” oldu. Ve Yaşam
Kaya her rol ve oyuncu için “övgü” dağıtırken “Emre Karayel Pompeius’ta
başarılı” deyip Emre Karayel’in oynadığı(?) Enobarbus için neden bir cümle
söylemedi?
Aklıma gelen olasılıklar ve sorular şunlar:
Emre Karayel, Enobarbus rolünde anılmaya değer bir performans
göstermediği için o roldeki performansından bahsetmeye değmezdi. İyi de Yaşam
Kaya “Emre Karayel karakter değişimlerinde beden gücünü kullanmalı” derken ne
demek istedi? Beden gücü isteyen rol hangisi?
Emre Karayel “Enobarbus ve Pompeius” olunca “Scarus” oyundan
çıkarıldı. Oyun gene “bir eksikle” oynandı.
Oyunda “Scarus” vardı ama adı anılmaya değmez bir oyuncu
tarafından oynandı.
Oyun Atölyesi internet sayfasını yenilemedi.
Oyun Atölyesi internet sayfasını yenilemedi.
Enobarbus sahnede yoktu ama Yaşam Kaya “Enobarbus nerede?”
diye soranlara inat “eli değmişken” tarihe bir not düşmek istedi ve “imza”sını
attı.
“Tekindor ve Bilginer tarihin bu en büyük aşkına itinayla özen duymuşlar” ve “Kleopatra’nın sarayını gösteren, Evrim
Alasya, Gözde Kırgız, Zeynep Alkaya, Tuğçe Karaoğlan güzellikleriyle oyunu hareketlendiren isimler” diyebilen birini
ciddiye aldığımı sanmayın.
Ben de tarihe not düşüyorum.
Melih Anık
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder