2 Kasım 2012 Cuma

“İtinalı Özen” ile Oyunlarınız Övülür


Yaşam Kaya’nın son   …..  yazısı “Tarihin Yok Edemeyeceği Büyük Aşk!”  Oyun Atölyesi’nin Antonius ile Kleopatra oyunu ile ilgili idi.  Yazıda beni ilgilendiren  “Enobarbus’u ve Pompeius’u Emre Karayel’in canlandırdığı”nı  “haber” veren ifade oldu.

Oyun Atölyesi’nin sayfasına giderek bu değişikliğin kaydedildiğini görmek istedim. Şu an(2 Kasım 2012) itibariyle durum şudur:




Yâni Oyun Atölyesi’ne göre Emre Karayel, “Pompeius/Scarus”tur.

Bu durum benim oyunu seyrettiğim akşam da öyleydi:



Ama o akşam o rol dağılımında gösterilen Enobarbus(Kevork Malikyan) sahnede yoktu.

Peki Oyun Atölyesi’ne göre “Pompeius/Scarus” olan Emre Karayel, Yaşam Kaya’nın yazısında nasıl “Enobarbus ve Pompeius” oldu. Ve Yaşam Kaya her rol ve oyuncu için “övgü” dağıtırken “Emre Karayel Pompeius’ta başarılı” deyip Emre Karayel’in oynadığı(?) Enobarbus için neden bir cümle söylemedi?

Aklıma gelen olasılıklar ve sorular şunlar:

Emre Karayel, Enobarbus rolünde anılmaya değer bir performans göstermediği için o roldeki performansından bahsetmeye değmezdi. İyi de Yaşam Kaya “Emre Karayel karakter değişimlerinde beden gücünü kullanmalı” derken ne demek istedi? Beden gücü isteyen rol hangisi?

Emre Karayel “Enobarbus ve Pompeius” olunca “Scarus” oyundan çıkarıldı. Oyun gene “bir eksikle” oynandı.

Oyunda “Scarus” vardı ama adı anılmaya değmez bir oyuncu tarafından oynandı.

Oyun Atölyesi internet sayfasını yenilemedi.

Enobarbus sahnede yoktu ama Yaşam Kaya “Enobarbus nerede?” diye soranlara inat “eli değmişken” tarihe bir not düşmek istedi ve “imza”sını attı.

“Tekindor ve Bilginer tarihin bu en büyük aşkına itinayla özen duymuşlar” ve  “Kleopatra’nın sarayını gösteren, Evrim Alasya, Gözde Kırgız, Zeynep Alkaya, Tuğçe Karaoğlan güzellikleriyle oyunu hareketlendiren isimler” diyebilen birini ciddiye aldığımı sanmayın.

Ben de tarihe not düşüyorum.

Melih Anık

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder