14 Kasım 2012 Çarşamba

ANTONİUS ile KLEOPATRA’nın Oyuncularına Açık Mektup


Zerrin Tekindor, Emre Karayel, Mert Fırat, Onur Ünsal, Evrim Alasya, Muharrem Özcan, Gözde Kırgız, Zeynep Alkaya,Tuğçe Karaoğlan, Mehmet Özbek

Dikkatinizi çekmiştir hitap satırında iki isim yok. Biri Oyun Atölyesi’nin patronu. Bir zamanlar oyunculuğunu beğendiğim bir aktördü ama son yıllardaki çıkışları nedeniyle ona karşı olan sempatim yok oldu, benim için inandırıcılığı sona erdi. Diğeri ise oyunun yönetmeni. Onun neden olmadığını da siz benden daha iyi biliyorsunuz.

Antonius ile Kleopatra oyununa Kevork Malikyan(Enobarbus)  ile başladınız. Londra’ya gidene kadar her şey yolunda gitti. Nedense Malikyan Londra’da provalara gelmedi. Siz Globe’daki gösteriniz için onsuz bir çözüm bulmaya çalıştınız. Elbette bu geçici bir çözümdü, günü kurtarmaya yönelikti. Neyse ki Kevork Malikyan Globe’da sahneye çıktı da siz İngiliz seyirci önünde utanacak bir duruma düşmediniz. Ancak siz İstanbul’a dönerken Kevork Malikyan dönmedi. Onun hakkında tazminat talebiyle dava açılması düşünüldü.

İKSV Tiyatro Festivali’ndeki gösterilerden başlayarak Haziran 2012’deki gösterilerde Kevork Malikyan ve Enobarbus sahnede yoktu. Oysa oyunun biletleri Kevork Malikyan varmış gibi satıldı. O sıralarda satılan oyun dergisindeki kadroda Kevork Malikyan vardı ama sahnede yoktu. Oyun Atölyesi’nin internet sayfasında Kevork Malikyan’ın ismi çıkarıldı. Rol dağılımı belli olmadığı için Enobarbus var mı yok mu belli değildi.

Bu akşam Biletix’in sayfasında  24 Kasım 2012 tarihli İzmir gösterinizin kadrosunda Kevork Malikyan’ın ismini gördüm. Biletix bunu kendi kendine koyacak değil ya Oyun Atölyesi’nden almıştır. Ülkemizin sayılı eleştirmeni Yaşam Kaya sizi övmeye ayırdığı yazısında Enobarbus’u Emre Karayel’in oynadığını yazmış. Ancak ben onun dediğine inanmadığım için son durumu en iyi sizden öğreneceğimi düşündüm. İçinizden adreslerini bulabildiğim beş isme(Zerrin Tekindor, Emre Karayel, Mert Fırat, Onur Ünsal, Evrim Alasya) “twit” yazdım ve Kevork Malikyan’ı(Enobarbus’u) sordum. Gerçi kuşkudayım ama cevap almayı diliyorum. Kuşku içindeyim çünkü içinizden hiç biri Enobarbus’suz gösterilerle ilgili medyaya hiçbir açıklama yapmadınız.  Ama merak ediyorum siz Kevork Malikyan’sız gösteriler öncesi seyirciye durumun açıklanması için ne yaptınız? Aranızda ne konuştunuz? O “ayıplı” gösterilerden sonra bırakın seyirciyi birbirinizin yüzüne nasıl baktınız? Merak ediyorum, çünkü sizler kısa ya da uzun tiyatro geçmişi olan ve  meslekleri nedeniyle halkın sevdiği, saygı duyduğu insanlarsınız. Bu sevgi ve saygıyı herhangi bir rolü güzel oynamanız yanında mesleğiniz ve de kişiliğiniz nedeniyle görüyorsunuz. Bu sevgi ve saygı, seyircinizi sahne dışında kandırmadığınız, dürüst insanlar olduğunuz için size gösteriliyor. İçinizden bazısı Testosteron oyunu ile ilgili yazdığım yazıya nasıl da yorumlar yazmıştı, hatırladınız mı? Siz böylesine mücadele seven gençlersiniz. Şimdi yapacağınız açıklama sizin durumunuzu ortaya koyacak. İzmir’de Kevork Malikyan var mı yok mu? Biletix’in ilanı yanlış mı? Enobarbus'a ne oldu? Ne yapacağınız şu açıdan da önemli: Tiyatrocu yanlışlarla mücadele eden insandır. Onun için sahne bir “yalan” değildir. Sahnedeki inandırıcılığınız sokakta nasıl durduğunuzla bir anlam kazanır. SİZ NASIL TİYATROCUSUNUZ? Tercih sizin.

Melih Anık

Not:
Bugün(15 Kasım 2012) Biletix twitter aracılığıyla bana bir mesaj gönderdi. Kevork Malikyan İzmir'de sahne almayacakmış. Yazımın hitabında Biletix olmamasına rağmen Biletix'den aldığım bu cevap bana açık mektubumun seslendiği kişilerin olaya müdahale ettiğini gösteriyor. Bunu olumlu buluyorum. Ancak şimdi  Enobarbus rolüne ne olduğunun açıklanması gerekiyor. Bunu da ancak sizler(yukarıda isimleri olan oyuncular) yapabilirsiniz, yapmalısınız. Zira Globe'dan geldikten sonra "Antonius ile Kleopatra", "Globe'da sahnelenen oyun" olarak tanıtılıyor. Oysa Haziran 2012'den itibaren o, farklı bir oyun artık. Bunun sorumluluğunun bir kısmı da sizlerin omuzlarınızda.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder