1 Aralık 2014 Pazartesi

Eskişehir BB'nin 2015 Yılı Kültür ve Sosyal İşler Bütçesi

Son günlerde Eskişehir BB, Kültür ve Sosyal İşler Dairesi'nin 2015 yılı bütçesinden 10 milyon TL kesinti yapıldığı, bu rakamın Fen İşleri Dairesi Başkanlığı'na aktarıldığı konusu tartışıldı. Eskişehir BB Tiyatroları'nın misafiri olarak  Eskişehir'de bulunan Tiyatro Eleştirmenler Birliği'nin başı Üstün Akmen ile eleştirmen Seçkin Selvi oradayken, hemen bir basın toplantısı yaparak 'sanata darbe'den bahsetti. Toplantıya  Sanat Kurumu Derneği Başkanı İlker Çetin ve Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Senfoni Orkestrası Şefi Altuğ Ülgen katıldı. Konunun çeşitli taraflarca aynı anlayış ile protesto edildiğini gördüm. Benim ilgimi çeken husus herkes 10 milyon kesintiden bahsediyor ama genel rakamları vermiyordu. Konunun peşine düştüm. Biraz araştırdıktan sonra öğrendiklerimi bu yazımda paylaşmak istedim.




2013 yılı Kasım ayında yapılan toplantıda Kültür ve Sosyal İşler Dairesi Başkanlığı'nın 2014  kaynak ihtiyacı performans bütçesine göre  12,373,000 TL olarak belirlenmiş. Bu rakamın içinde hem opera hem de tiyatro var. Konser düzenleme faaliyetleri için 5,562,000 TL , tiyatro faaliyetleri için 6,811,000 TL bütçelenmiş. Kültür ve Sosyal İşler Dairesi Başkanlığı'nın 2014 yılı bütçesi 27,490,000 TL imiş. Kültür ve Sosyal İşler Dairesi Başkanlığı'nın 2014 yılı kesin hesabı 14,846,029 TL olmuş. Yâni bütçelenen tutar harcanmamış. 

Eskişehir BB, 2015 yılı bütçesinde Kültür ve Sosyal İşler Dairesi Başkanlığı'na 28,652,000 TL ayırmış. Dikkat ederseniz bu rakam 2014 kesin hesabı olan 14,846,029 TL'nin nerdeyse iki katı.2014 bütçesine göre yüzde dörtlük bir artış öngörülüyor. İşte 10 milyon kesinti bu bütçeden yapılmış ve bu durumda  Kültür ve Sosyal İşler Dairesi Başkanlığı'nın 2015 yılı bütçesi 18,652,000 TL olmuş. Bu da 2014 yılı kesin hesabına göre yüzde yirmi beş artışı öngörüyor. 

Ben sanata en büyük payın ayrılmasını isterim.Türkiye'de sanata yapılanları görüyorum ve onaylamam mümkün değil. Ama aynı zamanda doğruların ve gerçeklerin de konuşulmasını isterim. Ben içinden geldiğim disiplin nedeniyle her konuya 'atlayan', hemen masa arkasına geçip basın toplantısı yapan biri olmadım. Bu yazıyı gerçekleri tartışmak için yazdım. Varsa, yaptığım yanlışı düzeltene minnettar kalırım. 

Melih Anık



Not:

Bu bilgileri yerel bir medya kuruluşunun  Ekonomi Editörü ile yazışarak çıkardım. Kendisinden izin almadığım için ismini yazmıyorum. Kendisine çok teşekkür ederim.

2014 Performans Raporu
http://www.eskisehir-bld.gov.tr/dosyalar/performans-prog/2014.pdf

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder