4 Aralık 2014 Perşembe

Mekân Artı'nın 'Oyun İnceleme ve Dramaturji Atölyesi'




Mekân Artı'nın  'Oyun İnceleme ve Dramaturji Atölyesi' duyurusu üzerine Mekan Artı'ya eğitimcilerin kimler olacağını bir mesajla sordum.Mekân Artı Genel Koordinatörü  Ufuk Tan Altunkaya cevap verdi. Ben de ona aşağıdaki mesajı gönderdim:

"Ufuk

Yanıtın için teşekkür ederim.Sayfanıza gittiğimde  eğitmenlerle ilgili bir bilgi olmadığını gördüm. Bence olmalı. Atölyeyi yalnız başına mı yürütüyorsun yoksa başkaları da var mı?

Konu ilgimi çekti. 

Tiyatro sahiplerinin bu konuda çalışma yapması aslında bir eleştiriyi de içinde barındırıyor. Tiyatrocular eleştirilerden memnun değil, kendilerini doğru anlayacak seyirciyi de aydınlatmak istiyor diye düşünüyorum. Aslında eleştiri son analizde öznel bir değerlendirme. Eleştirmenin birikimleri ile çok yakından ilgili. Bu nesnelliğin olmadığı anlamına gelmiyor tabii ki. Ancak bir özel tiyatro atölye düzenliyorsa ister istemez bu o tiyatronun ve eğitimcilerinin görüşleri ile yakından ilgili olacak. Bu nedenle bu tür atölyelerde  'nesnel'liğin ne kadar sağlanabileceği soru işareti. Sizler yâni tiyatro yapanlar farklı anlayışlara sahipsiz, farklı tiyatrolar yapıyorsunuz. Eleştiri atölyesi de acaba bu farklı anlayışlardan etkilenir mi? 

Öte yandan sen de aynı eğitimden geldiğin için arkadaşlarının sorunlarını da biliyor olmalısın. Eleştirmenlik okuyanların yazabileceği bir mecra yok. Belki bu arada bu konuda da bir şeyler yaparsınız.

Bu çalışmayı Tiyatro Eleştirmenleri Birliği çoktan yapmalıydı. Ancak onlar eleştiri için genç olmanın engel olduğunu, kendilerinden başka eleştirmen olmadığını düşünüyor. Ayrıca jüri üyeliği yapmaktan bu gibi işlere vakit bulamıyor olmalılar.    

Her şeye rağmen  çalışmanızda başarılar diliyorum.

Sevgiler.

Melih Anık"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder