26 Kasım 2014 Çarşamba

CHP Havanda Su Dövecek, Suyunuzu Alın Gidin

CHP Kültür ve Sanat Platformu 29 Kasım 2014 tarihinde 'Sosyal Demokrat Belediyelerde Kültür ve Sanat' başlığı ile bir sempozyum düzenlemiş. Point Otel-Barbaros'ta düzenlenecek sempozyum saat 11'de başlayacakmış. Sempozyumda dört oturum yapılacakmış. CHP daha önce de buna benzer bir toplantı düzenlemişti. Programı aşağıda verdim.


Ben İstanbul'da yapılan bu tür toplantıların hiçbir şeye yaramadığını düşünüyorum. Toplantıların İstanbul'da olması konuşmacı temininde kolaylık sağlıyor tabii ki. Ancak bu buluşmalar, söyleyecekleri belli olan konuşmacılar ile katılacağı belli dinleyicileri bir araya getiriyor; her iki tarafın birbirini alkışlayarak iman tazeleme toplantıları hâline geliyor. Toplantı, yandaş medyada kısa bir haber, düzenleyen için de 'görev yaptım' oluyor. Ben bu toplantılardan bir sonuç çıktığını hiç görmedim. Ne İstanbul'a yararı var ne de Anadolu'ya. Benim önerim toplantıların Anadolu'nun değişik şehirlerinde düzenlenmesi ve düzenlendiği yerdeki insanlar için ufuk açıcı olması. CHP bunu yapabilir mi? Yapamaz.

Sempozum ile ilgili ilânda benim dikkatimi çeken hususları paylaşmak isterim. Konuşmacı Orhan Alkaya, 'Eski İBŞT Genel Sanat Yönetmeni', Yücel Erten 'Eski Devlet Tiyatroları Genel Müdürü' olarak tanıtılmış. Bu ifadelerde bir yanlışlık yoksa CHP, İBŞT ve DT'nın 'Eskimiş' olduğunu 'Yeni Türkiye'ye 'YENİ' kurumların ihtiyaç olduğunu beyan etmiş diyeceğim. Yok eğer yanlışlık varsa, o zaman da CHP'nin Kültür ve Sanat Platform'unun sınıfta kaldığını anlayacağım. Zira Alkaya 'İBŞT'nın Eski Genel Sanat Yönetmeni', Yücel Erten de 'DT'nın Eski Genel Müdürü' . Yâni esas mesele, önce düzenleyiciyi düzeltmekten geçiyor.

Konuşmacılardan en ilginç olanı Nedim Saban. Hani şu Caddebostan Kültür Merkezi kendisine verilmedi diye CHP'li belediyeye karşı prodüksiyondan topladığı figüranlarla düzmece eylem düzenleyen tiyatrocu. Kadıköy Belediyesi'nin Tiyatro Festivali'nde yer almak için yapılan yarışta en cevval yarışmacı. İzzet Çapa'nın arkadaşı. Nedim Saban'ın rahmetli Tuncay Özinel ile ırkçılık üzerinden mahkemeleşmeleri de unutulacak gibi değil. Nedim Saban'ın CHP'den umudunu kesmiş olduğunu, yazdığı twitlerden konuşmalarından biliyorum. Onun konuşmacı olarak çağrılı olması CHP'nin demokratlığını mı gösterir yoksa Saban'ın yaptıklarından habersiz olduğunu mu? Bence ikincisi.

Bir de Enver Aysever var. Hani CHP'li bir belediye başkanının danışmanı olan zat. Hani Usta iki oyuncunun görevlerinden alınmasına sesini çıkarmayan, 'adamına göre sorularla'  'aykırı' görünen muhterem.

Gene 'havanda su dövülecek'. Havanı CHP veriyor, suyunuzu alıp gidin.

Melih Anık          

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder