21 Kasım 2014 Cuma

Kerbela(İBBŞT)'nin Oyuncusu Aslı Öngören'in Twitleri


Kerbela'nın başrol oyuncusu Aslı Öngören oyun hakkında yazdığım twitleri alaycı bulmuş. Tepkisini dile getirdi. Onunla yaptığımız yazışma aşağıda. Aşağıdan yukarıya doğru okunması gerekiyor.

Doğrusunu isterseniz ben tiyatrocuların HER ZAMAN itiraz etmelerini istedim yazdım da. Bu kapsamda haksız aldıkları ödüllere, eleştirilere, haberlere de itiraz etmelerinin namuslu bir tiyatrocu duruşu olduğuna inanırım.Yapmazlar ama. Aslı Öngören de başkası yazsa görmezden geleceği bir twite TEPKİSİNİ koymuş(!). Beni dişine göre gördü herhalde. Ama beni çiğnemek zordur. YUTMAK zordur.

 Tiyatrocular sadece kendileri etrafında dönen bir dünyayla ilgili olduğu için tiyatro dünyasının geneli ile pek ilgili değiller. Başkalarına ait haberleri, eleştirileri de okumuyorlar(bence) Kendi haklarında yazılanı ise sanıyorum 'ara' komutu ile arıyorlar. Belki de biri gösterdi bilemem.

Aklıma şu geliyor. Malûm ben Erhan Bey ile ilgili düşüncelerimi yazıyorum. Beğenenler var beğenmeyenler var. Hiç kondurmuyorum ama Aslı Öngeren durumdan vazife çıkararak bu vesile ile ağzımın payını vermek  ve bu yolla GSY'ne ve yönetmenine güzel görünmek mi istedi diye düşünmekten de kendimi alamıyorum. Yoksa 'seçildi mi'? 'Gaza mı geldi?' Böyle zamanlarda KRALDAN ÇOK KRALCI çıkıyor ortaya. Beni Vasıf Öngören'in kızının böyle yapması üzer, ÇOK ÜZER. O nedenle Aslı Öngören'in sadece bana değil tiyatro camiasına açıklama BORCU VAR.Bu, şimdiden Cumhuriyetçi camianın öncülüğünde  ŞİŞİRİLEN ve  sezonun en çok beğenileceği açıkça görünen ama  cinlik yaptığı için KÖTÜ olan oyunu ile alay edilmesinden çok daha önemli.

Kerbela hakkında eleştiri yazımın esası Emel Mesci ile ilgili. Oyuncuları ise övüyorum. Aslı Öngören o yazıyı es geçiyor o yazımdan çok daha önce yazdığım twite takılıyor. Okudum diyor ama muhtemelen yazımı da okumamış. Eleştiriyi tartışmayacağını söylüyor ama bir eleştiri türü de olan 'twit'imi eleştiriyor. Bunu da açıktan yapıyor ki yaptığını HERKES görsün.. O zaman ben bunda art niyet ararım.

Cin olup şeytan çarpmaya kalkan yönetmenlerin, oyuncuların, oyunların seyirci ile ALAY ettiğini düşünürüm. Kerbela böyle bir oyun. 'Fırsatçılık' yapıyor. Seyircinin duyguları ile oynuyor. Buna karşı çıkmayacağım da neye karşı çıkacağım! Dua etsinler alay etmeye başlamadım..

Melih Anık





Favoriler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder