İzlediği oyun sayısını ve
tiyatro önlerinde bilet kuyruklarındaki fotoğraflarını paylaşan biri var. Ben
çok oyuna gidiyorum biletimi de alıyorum diyor. Arada bir de kredi kartına
gelen tiyatro harcamalarınden söz ediyor. Davetiye ile oyun seyredenlere de
'beleşçi, avantacı' diyor. Ben de onun 'obez' gibi oyun izlemesini seçmeden
oyun izlemesini anlamsız buluyorum. Dikkat edin lütfen 'izlemek' diyorum. Zira
'seyretmek' farklıdır. 'İzlemek' peşine takılmaktır. 'Seyretmek' seyir hâlinde
geminin yâni 'oyunun' içinde olmaktır. Bu arkadaş 'izliyor' bence. Her
izlediğini de beğeniyor. Allah selâmet versin.
19 Şubat 2020 Çarşamba
18 Şubat 2020 Salı
Türk Tiyatrosu'nun Bir 'Yüz'ü
Facebook’da ‘Davet etti. Teksti istedim. Vermezmiş. Vazgeçtim’ yazdım. Bir
tiyatro yapıcı ve topluluk sahibi tepki verdi: (İsminden bahsetmeyeceğim. Zira
hedefim isimler değil.Türk Tiyatrosu’na hâkim olan düşüncelerdir.)
8 Şubat 2020 Cumartesi
EDİ ile BÜDÜ'nün LAKLAKASI
Her şey facebook’da yaptığım bir paylaşımla
başladı. Olayda adı geçenlerin gerçek isimlerini ve onları ele verecek şeyleri
gizleyeceğim. Zira bunlar tipik
tepkiler. İsimlerini verip reklâmlarını yapmayayım. Ben seviyeye dikkat çekmek
istiyorum. Ayrıca eleştiri yazmanın öyle kolay bir şey olmadığını göstermek
istiyorum. Zira yazılanların içinde ‘sopa göstermeler’ 'tehditler' var. Tiyatro yazmaya ilk başladığım zamanlardan
beri ara sıra oluyor. Bitmedi. Bunların
anladığı türden eleştiri yazarsanız mesele yok. Damara basarsınız öfke büyüyor.
Benim hocam Nurullah Ataç’tır. Aldırmam. Yazdıklarını ibretlik bir levha olarak
paylaşayım da tarihe kalsın. Bugün tiyatroda BUNLAR ve bunların şürekası var.
Allahtan ekşi sözlük var da bunların ne olduğu biliniyor. Bunlar’a taktığım
isimler EDİ, BÜDÜ, EDİK, BÜDÜK falan..
4 Şubat 2020 Salı
Türkiye Tiyatro Birliği ve TOMEB
Sabit Doğan Tamer Levent
ile görüntülü bir söyleşi yapmış. Yaklaşık 40 dakika süren söyleşide Tamer
Levent Tiyatro Oyuncuları Meslek Birliği’ni(TOMEB) anlatmış.
Ben nedir diye
araştırdığımda ‘tomeb.org’ adresinde bir sayfaya ulaştım. Sayfa en son yapılan
genel kurul tarihinde(2010) kalmıştı. Uzun zamandır aktif değil sanırım.
21 Ocak 2020 Salı
“Alternatif Sahneler ve Bağımsız Tiyatrolar”ın Açık Mektubu Üzerine
alternatifsahneler.com
adresinde “Alternatif Sahneler ve
Bağımsız Tiyatrolar / Açık Mektup” başlığı ile bir bildiri yayımlandı.
Mektubun girişi şöyle:
“Aşağıda imzası
bulunan sahneler ve tiyatrolar(42 imza) olarak son dönemde “Alternatif Sahneler
ve Tiyatrolar” üzerine yapılan çeşitli yorumlar ve söylemler üzerine bu
bildiriyi yayınlama kararı aldı”
16 Ocak 2020 Perşembe
Muhittin Böcek’e Açık Mektup: Yanlış Yaptınız
Göreve gelir gelmez Antalya Büyükşehir Belediyesi Şehir
Tiyatroları’na el atmanızdan bir tiyatrosever olarak çok memnun oldum; Antalya gibi ülkemizin en enerjik şehrinde
tiyatroyu gündeme oturtmuş olmanızdan bir ülke yurttaşı olarak kıvançlandım……
diyebilmeyi çok isterdim. Yaptıklarınıza bakınca diyememenin üzüntüsünü
yaşıyorum. Zatıâlinizin tiyatro
konusunda ilgisinin ve bilgisinin çok
az, belki de AŞT’ta hiç oyun seyretmemiş (genelde az oyun seyretmiş) ve tiyatro konusunda danışmanlarınızı da
yanlış seçmiş olduğunuzu düşünüyorum.
23 Kasım 2019 Cumartesi
İKSV Tiyatro Festivali'nin Perişanlığı
İKSV Tiyatro Festivali!nin zirvesi gibi görünen gösteri Yevgeni
Onedin idi. Bu oyun Golden Mask’ın işbirliğinde getirilen oyunlardan biri.
Diğerleri ‘Her Yol Kuzeye Çıkar’ ‘Sirk’ ‘İran Konferansı’. Golden Mask oyunları Leman Yılmaz’ın ifadesiyle “Sahne neresi, oyuncu
kim gibi sorulara yanıt arayan programın” şah damarı.
Programı inceledikten sonra seyretmeyi seçtiğim tek oyun da Yevgeni Onedin oldu. Oyun
Rus Vaktankov Tiyatro’nun yapımı. Yanılmıyorsam 2013 yılından bu yana dünyada
seyirci karşısına çıkıyor. Youtube’daki
videolara baktığınızda karşınıza çıkan görsellik çekici. Ama manzum romanın Rus
edebiyatında bulunduğu yer ve bıraktığı etkinin sahnede nasıl görüneceğini görmek
benim için ilginç olacaktı. Bu nedenle seyretmeyi istedim.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)