2 Ocak 2014 Perşembe

‘Akademisyen’ ile ‘Medyatik Akademisyen’

TV’lerdeki konuşmalarına bakarak aklını, zekâsını ve ifade gücünü beğendiğim Prof. Deniz Ülke Arıboğan “ Siyasetçi ile devlet adamı arasındaki fark; siyasetçi bir sonraki seçimi , devlet adamı ise her daim ülkesinin geleceğini düşünür” demiş.

Bu twiti pek çok RT ve FAV almış. Ben kendisine yazdım: “Bir de ‘akademisyen’  ile ‘medyatik akademisyen’ arasındaki farkı açıklasanız.

Prof. Arıboğan bir cevap yazmadı ama  Sebahattin Dilaver (@sebodil)  “@melihanik @DenizUlke @lalekuyucuazak Medyatik akademisyen özgüven sahibidir. Bilgisine ve aklına güvenir.” diye bir twit yazınca ben yanlış anlatmış olduğumu düşünerek bu yazıyı yazdım.

Benim “medyatik akademisyen”den kastım, kanal kanal dolaşıp “bukalemun” gibi çağrıldığı kanalın rengine boyanan  akademisyendi. Sebahattin Bey’in tanımı benim aklıma gelmiyor hemen. “Akademisyen” gereğini yap(a)mıyor benim ülkemde, bilimin sesini, kuşkuculuğunu, sorgulayıcılığını ortaya koyamıyor. Günlük hayatımızda etkisi yok. Biz “bilimsiz” bir dünya kurmaya çalışan bir ülkede yaşıyoruz.  “Akademisyen” deyince olması  gereken aklıma gelse  “medyatik akademisyen”in de Sebahattin Bey’in dediği gibi olacağına inanırım.  


Melih Anık

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder