3 Ekim 2012 Çarşamba

Digitürk Üyeliği’nin "İnce" Tarafları


3 Ekim 2012 tarihi itibariyle yaklaşık on senelik Digitürk üyeliğimi iptal ettim. Yaşadıklarımın bilinmesi amacıyla bu yazıyı yazıyorum.

Digitürk çağrı merkezine yaptığım müracaatta eski aboneliğimin bu yeni dönem için karşılığının yaklaşık %20 oranında zamlandığını öğrendim. Geçen yıla göre Digitürk yeni “paketler” yaratarak bu artışı anlamlandırmaya çalışmış. İyi de değeri düşen Süper Lig esaslı bir paket  nasıl oldu da yıllık enflasyondan daha çok değerlendi?

Digitürk’ün bir Giriş Paketi var. Ama (örneğin Lig Tv Paketi alacaksanız) giriş paketi yanında  her biri dört TL olan iki adet keyif paketi de almak zorundasınız. Ben geçen sene belgesel ve spor paketi tercih etmiştim. Ama geçen sene her şeyi kapsayan spor paketi(ekospor) bu sene tüm spor karşılaşmalarını kapsamıyor. 78 ve 79 kanalları bu sene ayırmışlar ki bu Türkiye Kupası, İngiltere, Brezilya futbol ile Türkiye basketbol maçlarını kapsıyor, onları istiyorsanız  “Spor Ekstra Paketi’ne” üye olmak zorundasınız.

Ligtv paketlerinde 5 tür var, isimleri ve tarifleri şöyle:

Süper Lig Paketi: “Spor Toto Süper Lig’in canlı canlı tüm maçları ve magazinden aktüele tüm futbol izlemek isteyenlere” (Bu paketin yanında Spor Toto Süper Ligin tüm takımlarının(18 takım) amblemleri dizilmiş.)

Şampiyonlar Paketi: “Spor Toto Süper Lig’in 5 şampiyonu Beşiktaş, Bursaspor, Fenrbahçe, Galatasaray ve Trabzonspor’un  maçlarının heyecanı bana yeter diyenlere” ” (Bu paketin yanında ismi geçen beş takımın amblemi dizilmiş)

Taraftar Paketi: “Sadece Beşiktaş, Fenerbahçe ve Galatasaray’ın maçlarını takip edenler” (Bu paketin yanında ismi geçen üç takımın amblemi dizilmiş)

Şampiyon Anadolu Paketi: “Spor Toto Süper Lig’in 2 şampiyon Anadolu takımı Trabzonspor ve Bursaspor’un maçlarının heyecanı bana yeter diyenlere” (Bu paketin yanında ismi geçen iki takımın amblemi dizilmiş)

Anadolu Taraftar Paketi: “5 şampiyon dışında tuttuğunuz takımın tüm maçları bu pakette” (Bu paketin yanında 5 şampiyon takım dışındaki tüm takımların(13 takım) amblemi dizilmiş)

İlân böyle olmasına rağmen Digitürk çağrı merkezini aradığınızda örneğin Taraftar Paketi isterseniz bu üç takımdan birini seçmeniz isteniyor. Zira paket sadece bir takımın maçlarını kapsıyormuş. Oysa “Sadece Beşiktaş, Fenerbahçe ve Galatasaray’ın maçlarını takip edenlere” denilmiş “Sadece Beşiktaş, Fenerbahçe veya  Galatasaray’ın maçlarını takip edenler” denilmemiş. Digitürk’ün yetkilisine “ve” “veya” arasındaki farkı anlatmak, anlatacağınız birine bağlanabilmek mümkün değil. Anadolu Taraftar Paketi için “5 şampiyon dışında tuttuğunuz takımın tüm maçları bu pakette” ayrımını koyabilen Digitürk demek ki Türkçe biliyor ama Taraftar Paketi’ni yazdığı, ilan ettiği gibi “okumuyor”. Bu en basit bir anlatımla “tüketiciyi aldatma”dır. O ilânı veren malı öyle satmak zorundadır. Benim bu konudaki itirazım Digitürk kayıtlarında var. Umarım bu yazımı okuyan Taraftar Paketi sahipleri itirazlarını yapar.

Belli bir süre içinde cep telefonunuza bir mesaj geliyor. “İptal talebinizi aldık, yayınlarınız …. tarihinde kapanacaktır. Mevcut üyelik haklarınız 2 ay saklı tutulacaktır.” Birinci kısım iyi de tecrübelerime binaen ikinci kısım sorunlu. Zira onlar yer göstermeden ve kayıtlarına düşmeden  elinizdeki cihazı teslim edemiyorsunuz. (Bu d-smart’da da böyle) “Cihazı en yakın şu adrese teslim edin“   yerine “Mevcut üyelik haklarınız 2 ay tutulacaktır” denilmesi  “2 ay daha cihaz sizde kalsın” anlamına geliyor(herhalde) zira sizi cihaz için arayan soran olmuyor.  "Kapatmak" sözleşmeyi sonlandırmak anlamına gelmiyor(onlara göre) Onun için müracaatınızda "sonlandırmak" kelimesi olsun. Bu arada sizi tekrar arıyor ve "açalım mı?" diyorlar yeni teklifler yapıyorlar. Siz "Digitürk'ü kapattım" dediğinizde cihazı gene geri almıyorlar. 2 ay sonra siz unutur da cihazınızın teslimi peşine düşmezseniz bir süre sonra size bir fatura geliyor, “cihaz ve bağlı servis ücreti” adı altında. Hatta bir de icra takibi başlatıyorlar. Neden diye sorarsanız “Cihazınızı teslim etmemişsiniz” diyorlar.   Ben  bu nedenle bu mesajı alır almaz bir ikinci faks daha gönderdim “bana cihazı teslim edeceğim adresi bildirme tarihinize kadar geçecek süre içinde “cihaz bedeli ya da başka bir servis  vb” adı altında tarafıma yansıtılacak her türlü bedeli şimdiden reddettiğimin tarafınızdan bilinmesini isterim” diye.

Bir Digitürk uğruna nelere katlanıyoruz!

Siz siz olun dikkatli olun.

Melih Anık

Not: Umarım bu yazımı  Tüketici Dernekleri de okur.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder