3 Ekim 2012 tarihi itibariyle yaklaşık on senelik Digitürk
üyeliğimi iptal ettim. Yaşadıklarımın bilinmesi amacıyla bu yazıyı yazıyorum.
Digitürk çağrı merkezine yaptığım müracaatta eski
aboneliğimin bu yeni dönem için karşılığının yaklaşık %20 oranında zamlandığını
öğrendim. Geçen yıla göre Digitürk yeni “paketler” yaratarak bu artışı anlamlandırmaya
çalışmış. İyi de değeri düşen Süper Lig esaslı bir paket nasıl oldu da yıllık enflasyondan daha çok
değerlendi?
Ligtv paketlerinde 5 tür var, isimleri ve tarifleri şöyle:
Süper Lig Paketi: “Spor Toto Süper Lig’in canlı canlı tüm
maçları ve magazinden aktüele tüm futbol izlemek isteyenlere” (Bu paketin
yanında Spor Toto Süper Ligin tüm takımlarının(18 takım) amblemleri dizilmiş.)
Şampiyonlar Paketi: “Spor Toto Süper Lig’in 5 şampiyonu Beşiktaş,
Bursaspor, Fenrbahçe, Galatasaray ve Trabzonspor’un maçlarının heyecanı bana yeter diyenlere” ”
(Bu paketin yanında ismi geçen beş takımın amblemi dizilmiş)
Taraftar Paketi: “Sadece Beşiktaş, Fenerbahçe ve Galatasaray’ın
maçlarını takip edenler” (Bu paketin yanında ismi geçen üç takımın amblemi
dizilmiş)
Şampiyon Anadolu Paketi: “Spor Toto Süper Lig’in 2 şampiyon
Anadolu takımı Trabzonspor ve Bursaspor’un maçlarının heyecanı bana yeter
diyenlere” (Bu paketin yanında ismi geçen iki takımın amblemi dizilmiş)
Anadolu Taraftar Paketi: “5 şampiyon dışında tuttuğunuz
takımın tüm maçları bu pakette” (Bu paketin yanında 5 şampiyon takım dışındaki tüm
takımların(13 takım) amblemi dizilmiş)
İlân böyle olmasına rağmen Digitürk çağrı merkezini
aradığınızda örneğin Taraftar Paketi isterseniz bu üç takımdan birini seçmeniz
isteniyor. Zira paket sadece bir takımın maçlarını kapsıyormuş. Oysa “Sadece Beşiktaş,
Fenerbahçe ve Galatasaray’ın maçlarını takip edenlere” denilmiş “Sadece Beşiktaş,
Fenerbahçe veya Galatasaray’ın maçlarını takip edenler”
denilmemiş. Digitürk’ün yetkilisine “ve” “veya” arasındaki farkı anlatmak,
anlatacağınız birine bağlanabilmek mümkün değil. Anadolu Taraftar Paketi için “5
şampiyon dışında tuttuğunuz takımın tüm maçları bu pakette”
ayrımını koyabilen Digitürk demek ki Türkçe biliyor ama Taraftar Paketi’ni
yazdığı, ilan ettiği gibi “okumuyor”. Bu en basit bir anlatımla “tüketiciyi
aldatma”dır. O ilânı veren malı öyle satmak zorundadır. Benim bu konudaki
itirazım Digitürk kayıtlarında var. Umarım bu yazımı okuyan Taraftar Paketi
sahipleri itirazlarını yapar.
Belli bir süre içinde cep telefonunuza bir mesaj geliyor. “İptal talebinizi aldık, yayınlarınız …. tarihinde
kapanacaktır. Mevcut üyelik haklarınız 2 ay saklı tutulacaktır.” Birinci
kısım iyi de tecrübelerime binaen ikinci kısım sorunlu. Zira onlar yer
göstermeden ve kayıtlarına düşmeden elinizdeki cihazı teslim edemiyorsunuz. (Bu
d-smart’da da böyle) “Cihazı en yakın şu adrese teslim edin“ yerine “Mevcut üyelik haklarınız 2 ay tutulacaktır”
denilmesi “2 ay daha cihaz sizde kalsın”
anlamına geliyor(herhalde) zira sizi cihaz için arayan soran olmuyor. "Kapatmak" sözleşmeyi sonlandırmak anlamına gelmiyor(onlara göre) Onun için müracaatınızda "sonlandırmak" kelimesi olsun. Bu arada sizi tekrar arıyor ve "açalım mı?" diyorlar yeni teklifler yapıyorlar. Siz "Digitürk'ü kapattım" dediğinizde cihazı gene geri almıyorlar. 2 ay
sonra siz unutur da cihazınızın teslimi peşine düşmezseniz bir süre sonra size
bir fatura geliyor, “cihaz ve bağlı servis ücreti” adı altında. Hatta bir de
icra takibi başlatıyorlar. Neden diye sorarsanız “Cihazınızı teslim
etmemişsiniz” diyorlar. Ben bu
nedenle bu mesajı alır almaz bir ikinci faks daha gönderdim “bana cihazı teslim edeceğim adresi bildirme tarihinize kadar geçecek süre
içinde “cihaz bedeli ya da başka bir servis vb” adı altında tarafıma yansıtılacak her
türlü bedeli şimdiden reddettiğimin tarafınızdan bilinmesini isterim” diye.
Bir Digitürk
uğruna nelere katlanıyoruz!
Siz siz olun dikkatli olun.
Melih Anık
Not: Umarım bu yazımı Tüketici Dernekleri de okur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder