25 Mart 2015 Çarşamba

Bu Yıl Tiyatroda Ödül Alacakları Açıklıyorum: ÖDÜL TOTO

Bu yazının başlangıcı ya da sonu – baktığınız yöne bağlı- “Tiyatroda 'Ödül Mevsimi', Ödül ‘Dağıtma’nın Mekaniği” başlıklı yazım idi. (http://melihanikdokunus.blogspot.com.tr/2015/03/tiyatroda-odul-mevsimi-odul-dagtmann.html) O yazımda tiyatroda ödüllerin neye göre verildiği hakkında düşüncelerimi paylaşmıştım. Şimdi o yazının altını nasıl doldurduğumu paylaşmaya geldi sıra. Tabii ki ödül komitelerinin içinde olmadığım için benim tahminlerim bir tür ‘toto’. Ben ‘Ödül Toto’ dedim. Ama hangi oyunun, yazımda listelediğim hangi maddeden seçileceğini yazmayacağım. Anlayan anlar.

Öncelikle bu yıl İBBŞT’nin yüzü gülecek. Kerbela, Kısasa Kısas, Bir Yaz Gecesi Rüyası, Ölü Ordunun Generali, Sırça Hayvan Koleksiyonu, Terzi öne çıkmasını beklediğim oyunlar. Bu oyunlardan pek çok dalda aday çıkacak. Erhan Bey’e Zihni Göktay’a özel ödüller yaratılır gibi geliyor bana. Engin Alkan ile bir sulh yapılır mı bilmem. Belki de İBBŞT’na ödül verir birileri. Gerekçe ‘mâlum’.  İBBŞT’dan benim içime sinecek tek isim  İrem Arslan Aydın’dır.

İstanbul Devlet Tiyatrosu’nun şansı reklâm verdiği dergilerde çok açık.  Çöl Fırtınaları, 57.Alay, Güneş Batarken Bile Büyük, Paşa Paşa Tiyatro aday vermesini beklediğim oyunlar.

Özellere gelince.. Oyunların isimlerini vereyim:

Soytarım Lear, Bakarsın Bulutlar Gider,  İki Kişilik Yaz, Aç Köpekler, Gökten Gelen Adam, 11’e 11, Tatminkâr Ödül, İki Kapılı Ev, Aşk ve Faşizm, Site, İmparatorluk Kuranlar yahut Şümürz, Guguk Kuşu, Cadı Kazanı, Memleketimden İnsan Manzaraları, Savunma, Hoş Geldin Boyacı, İki Oyun Bir Ülke, Aldırma Gönül, Gizli Özne, Düğün, Market.

Bu yıl üç oyunu sahnede olan Gökhan Erarslan’ın şansı çok. Ama lütfen ‘umut vâdeden’ falan demeyin.   

Tiyatro müziği dalında Orhan Enes Kuzu’nun hakkı yenmesin.  

Hemen atılmayın seyretmediği oyunların isimlerini yazmış diye.  Yazımın girişinde yazdım ülkemizde ödül verilecek olan oyun ve kişileri tahmin etmek için oyun seyretmek gerekmiyor, kişileri, ilişkileri bilin bu yeter..

Bu nedenle Tiyatro Oyun Bandı’nın Uyanış’ına, TiyatroDor’un III.Richard’ına, Tiyatro Dünyası’nın Olacak Şey Değil’ine ödül verilmeme olasılığı çok büyük. Ali Erdoğan'ın, Uygur Kardeşlerin hiç şansı yok. 

       
Geriye sivri konuşma yapacak aday kalıyor. Benim aklımdaki isim, Enver Aysever. Yaptığı stand-up’ı biraz zorlarsanız tiyatro sayabilirsiniz.   

Tiyatro ödülü denince ülkemizde bulundukları ortamlarda kısıtlı olanaklarla tiyatro yapan, adını dahi bilmediğimiz 'kahramanlar'ı düşününce derin bir üzüntü duyuyorum. İçinde bin türlü hesap kitap olan ödülleri alıp kendinden geçenleri görünce utanıyorum. Sizi de UTANMAYA davet ediyorum. 


Melih Anık

1 yorum:

  1. Merhaba,

    Suya yazsaydınız bütün balıklar birer kuş olup uçardı!...

    Bulunmaz

    YanıtlaSil