11 Mayıs 2018 Cuma

Akhisarspor'u Tebrik Etmek


Fenerbahçe Akhisarspor'a yenildi, Türkiye Kupası'nı alamadı. Kaybetti demiyorum zira kupa Fenerbahçe'nin değildi ki zaten. Ben kullandığım kelimelere dikkat ediyorum. Bu yazı kelimelere dikkat üzerinedir.

Sosyal medyada bir 'Akhisarspor'u tebrik kampanyası' başladı. Takip ettiğim hesaplardan tanıdığım kişilere bakınca bu tebriklerin çoğunlukla Akhisarspor ve Fenerbahçe kulüplerinin taraftarı olmayan arkadaşlarımdan geldiğini gördüm.  Galatasaraylı, Beşiktaşlı idi çoğu.


Türkçede âmiyane bir tâbir var. Bilen biliyordur burada yazmayayım. Başkasını ilgilendiren bir konuya bulaşmak da denebilir. Ben Fenerbahçeliyim. Takım bu yıl şampiyon olsa tüm kupaları alsa kendi takımımı bile tebrik etmem. Zira kötü yönetiliyor, kötü futbol oynuyor. Spor etiğini beğenmiyorum. Hiç bir başarıyı da hak etmiyor.  O nedenle başka takım taraftarlarının Fenerbahçe'yi yenerek kupa kazanan Akhisarspor'u tebrik etmesini hiç anlamadım. Aslında anlar gibi oluyorum ama söylesem kimse kabul etmez. Anlar gibi olduğum şey şu: Diğer takım taraftarlarının aslında Akhisarspor ile bir ilgileri dertleri yok. Onlar Fenerbahçe kaybetti diye seviniyor bu sevinçlerini de Akhisarspor'u tebrik ederek gösteriyor. Ben başka takımların ne yaptıklarını takip ediyorum elbet ama onların başarıları ya da başarısızlıkları ile ilgilenmiyorum. Akhisarspor Galatasaray'ı elemiş meselâ.. Bana ne! Beşiktaş'tan puan koparmış. Bana ne! Düşecekmiş. Allah kurtarsın! Aslına bakarsanız Fenerbahçe'den de bana ne! Kulüp üyesiyim evet de Fenerbahçe şampiyon olduğunda bundan kendime pay çıkarır gibi yollara düşmek bana anlamsız geliyor. Kazanan kazanıyor.  Yöneticiler, futbolcular.. Hem de ne kazanma. Onlar sevinsin haklarıdır. İşleri ve çıkarları bu! Benim Fenerbahçe şampiyon diye bağırmamın bana ne yararı var. Anlıyorum diyorsunuz ki bu maddi çıkar için yapılmıyor. Doğru. Manevi kazanç ne? Benim ordum cepheyi ele geçirdi savaşı kazandık demekten farkı ne? Fenerbahçe dünya şampiyonu olsa (ki hiç bir zaman olamayacak, hiç değilse ben yaşadıkça.) ortalara çıkıp sevinmemin ne anlama geleceğini ben şöyle yorumluyorum. Damarlarında sarı lacivert kan akanlar iyidir, başarılıdır, akıllıdır, zekidir mi? Böyle aptalca bir şey olabilir mi? Bazı fanatik taraftarlara bakınca öyle düşündüklerini sanıyorum. Takımı şampiyon olmuş birine 'tebrik ediyorum' demek de abes geliyor bana. Takımı şampiyon olmuş tamam bunda onun ne katkısı var? Seyirci olarak statlarda bağırmış. Takımının formasını almış diyelim  Bu yeter mi tebrikleri kabul etmek için? Ya da seni tebrik ediyorum sen çok akıllısın, tutulacak takımı biliyorsun. Benim takım şampiyon olamadı. Ben takım seçemiyorum ben aptalım demekten başka bir anlamı var mı?

Ben beş(basketbol)  veya on bir(futbol) yabancı ile sahaya çıkan takımların başarıları ile de ilgilenmiyorum. Bu milliyetçilik falan değil. Zira böyle kazanılan başarılar ülkemde spor adına bir temel atmıyor. Gelecek için bir umut vermiyor.  Öğretici olmuyor. Konjonktürel olarak kalıyor. Taşıma suyla değirmen döndürmek gibi bir şey.  Ülke reklamı oluyor mu diyorsunuz? THY Barcelona'nın, Eurolig'in sponsoru oldu. Ne kazandı? İstanbul'dan Bogota'ya giden uçakta yolcularla bagajları aynı uçakta taşıyamıyor. İYİ taşıma şirketi olmak gerçek reklam değil mi? O paraları Türk sporunun kalkınmasına harcasın. 

Fikirlerine değer verdiğim arkadaşlarım 'centilmen olmanın gereği' 'ilçe takımının büyük takım karşısında başarısı' 'Euroligde şampiyon olan takımları tebrik ediyorum' dediler.

Centilmenlik rakibinize ,muhatabınıza yönelik bir harekettir.  Muhatabın adına kendi haklarınızdan vazgeçmeyi içerir.  Sen bir de Akhisarspor taraftarı da değilsin oysa. Örneğin Fenerbahçeli oyuncu yenildiği takımın oyuncularını tebrik eder. Bu centilmenliktir. Bükemediğin eli öpmektir. Seyircinin centilmenliği nedir? Bir Fenerbahçeli taraftar  Galatasaraylı birini tebrik edince centilmenlik mi göstermiş oluyor?  Neyin centilmenliği bu?

İlçe takımının başarısını alkışlamak da bana samimi gelmiyor. İlçe demek belediye demek. Belediye kökenli Başakşehirspor'u da tebrik eder misin mesela? Kamu kaynaklarını Arda'ya yediren bir takım mıdır senin beklediğin? Emre gibi bir oyuncuyu takımda tutmak kaptanlık vermenin neresi doğru? Akhisar ile ne kadar ilgilisin köftesini yemiş olmaktan başka?

Milli takımın başarısı ile sevinmek anlayabildiğim bir sevinçtir. Kusura bakmayın bizim ülkemizde  spor ile ilgili sevinçler saçmadır. Zira ülkede spor yok.  Spor diye yapılan bataklıkta yuvarlanmak. Spor ile ilgili sevinmek de nesi?

Melih Anık      

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder