13 Eylül 2017 Çarşamba

Gayrimenkul Satışı Üzerine Bir Diyalog

- Mülkün değerini kira gelirine göre buluyoruz.
-Nasıl?
-Yıllık kira gelirinin 25 katı mülkün değerini veriyor. Bu civarda 30 yılın üstünde bir satış olmadı.
- Benim evimi hesaplayalım bu hesaba göre. 5000 kira yılda 60000 Lira 25 yılda 1.500.000 lira. Yaklaşık 450 bin dolar. Değil mi?
- En çok o kadar eder.
- Bu hesabı sizin bana satmaya çalıştığınız daireye uygulayalım. O daire kaç lira kira getirir?
- 6500 lira
- Yıllık 78 bin 25 yılda...1.950.000 lira. Yaklaşık 600 bin dolar. Siz ne demiştiniz?
-850 bin lira. Ama o özel bir daire.. 30 yıl olur.
- 30 yılla hesap edelim . O zaman  700 bin dolar oluyor.
- Evet de o özel bir mülk. Yeri özel. Yeni bina. Meraklısı çok.
- Anladım.. 6500 lira kira kesin değil mi?
-Tabii ki. Hatta 7000 liraya gider su içinde.
-7000 lira kira veren kaç lira kazanmalı ayda? 20000?
-Herhalde.
-Kim kazanıyor bu parayı?
- Valla çok var.
-Şarkıcılar, anaforcular...
-Yapmayın..
- Kirayı düzenli öderler mi? İlk üç ay verip kaçmasın?
- Olmaz öyle şey.
-Garantisi ne?
- Garanti yok tabii. Şansınıza..
- Satış kaçtan yapılacak?
- Resmi rayiçten.
- Resmi rayici ne bu dairenin?
-Bir milyon.
- Bir milyonu bankadan transfer edeceğiz, geri kalan 1 milyon iki yüz bini çantada mı getireceğim?
- Öyle oluyor genellikle. Bankadan çekiyorlar getirip veriyorlar.
-  Olur mu öyle şey?
- Piyasa böyle, herkes yapıyor.
- Sıkıntı çıkmasın?
- Çıkmaz. Biz hep öyle yaptık hiç sorun çıkmadı.
- Beş yıl içinde devlet gerçek rayicin vergisini isterse?
- Aman canım dönmez.
- Emin bir kaynak mı?
- Hangi kaynak?
- Devlet gerçek alım satımı rayiç kabul ederse diyorum siz olmaz diyorsunuz da. Bilginizin kaynağı?
-  Ben bugüne kadar olanlara bakıyorum benimki tahmin.
- Yangın kaçışı üzerinde ebeveyn banyosu yapılacak. Kaçak olmuyor mu?
- Kaçak ama herkes yapıyor. Uygulama böyle.
- Sığınakta  depo var demiştiniz değil mi? O da kaçak?
- Tabiatıyla. Herkes yapıyor. Uygulama böyle.
-Denetim falan yok mu?
- Müteahhit hallediyor. Bugüne kadar sorun çıkmadı.
-Bahçede havuz gördüm.
-Ya evet.. Bahçesi çok geniş. Oraya ağaçlar ekiyorlar. Orman olacak.
- Orası bana mı ait?
- Tabii ki. Başka nasıl olabilir?
- Oranın arsa payını daire sahiplerine eşit dağıtılacak değil mi?
- Tabii ki Başka nasıl olabilir?
- Tabii ki ama ben emin olmak istiyorum. Sonra havuza kira ödemek zorunda kalmayayım. Ormana da giriş isterler bakarsınız.
- Ay çok komiksiniz. Olmaz öyle şey.
- Siz bana arsa irtifakını gösterin. Ha bir de yönetim planını.
- Dükkan değil ki bu. Yönetim planından size ne?
- Ben meraklıyım.
- Bilmem ilk defa başıma geliyor bu. Araştırayım size döneyim.
- Zahmet olacak.
- Yok canım. Ama ben 30 yıldır bu işi yapıyorum ilk defa duydum bunları.
-Anladım. Ben de o arada bir düşüneyim.

- Acele edin. Bu dairenin müşterisi çok. Hem de sizin sorduklarınızı sormuyorlar. Kaçırmayın. İyi bir mal..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder