10 Kasım 2016 Perşembe

Migros'un Atatürk Çiçeği'ne Taktığı Etiket

Caddebostan Migros mağazasından Atatürk Çiçeği ile ilgili bir fotoğraf paylaştım.





Atatürk Çiçeği diye bilinen çiçek Migros'ta "çiçekli kaktüs" olarak etiketlenmişti. Doğrusunu isterseniz canım sıkıldı. Çiçeğin kaktüse benzer bir tarafı da yok öte yandan.

Firma yetkilisinden aşağıdaki cevabı aldım.(İzin aldığım için aynen paylaşıyorum):

"Melih bey merhaba, bugün Twitter'da Migros'taki Atatürk çiçeği etiketi hakkında attığınız tweet sonucunda size mesaj atıyorum. Migros'un çiçek tedarikçisi ............ firmasının sahibiyim. Firmamız ve şahsım olarak Ulu Önderimize sevgimiz ve saygımız tartışmaya ve yoruma kapalıdır. Atatürk çiçeği dönemsel bir üründür Latince ismi Ponsetia'dır. kısıtlı adette ve isimde barkod kodumuz olduğu için fiyatı aynı olan çiçeklerin barkodunun adı değiştirilerek reyona konulmaktadır. Bu ürünün barkodu sistemde çiçekli kaktüs olarak geçmektedir, fakat ürünün üzerinde firmamız tarafında basılan barkodda Ponsetia olarak yazmaktadır. Bilginiz dışında olmayan konuda yazdığınız tweet bugün hem firmamızda hem Migros'ta ciddi üzüntüye ve krize sebep vermiştir. Yanlış anlaşılmaya sebep verdiysek özür diler, konunun tarafınızca düzeltilmesini rica ederim. İyi akşamlar."

 Benim neyi düzeltmem gerektiğini anlamadım. Şöyle bir cevap yazdım:

"Teknik açıklamalarınıza teşekkür ederim. Halk tarafından Atatürk Çiçeği olarak bilinen ürün başka şirketlerin satış noktalarında Atatürk Çiçeği ismiyle satılırken Migros'ta neden "çiçekli kaktüs" olarak pazarlanmaktadır ? Konunun tarafınızdan düzeltilmesi ihtiyacı açıktır. İyi günler.

Benim çiçeklerin teknik isimlerini bilmem gerekmiyor ama sizin bir kesim halkın hassasiyetine hassas olmanız gerekiyor.
Cevabınızı herkesle paylaşmama izin verir misiniz?"

Gelen cevap da şu:

"Tabiki paylaşabilirsiniz. Belirttiğim gibi dönemsel bir ürün olduğu için migros ve bizim tarafımızdan tamamen farklı bir düşünce güdmeksizin yapılan bir harekettir. Birçok Çiçekte bu yöntemi uyguluyoruz. Bugün sistemde Yeni bir barkod tanımlanıyor Atatürk çiçeği olarak. Hassasiyetinizi anlıyorum ve hak veriyorum lütfen sizde bizim üzüntümüzü anlayın. İyi günler."

Ben açıklamaları tatmin edici bulmadım. Migros diğer çiçekler için de benzer isim etiketleri kullanmıyor sanırım.  Ancak Koç Grubunun Atatürk hassasiyetini bildiğim için firmanın düzeltme  vaadini olumlu karşılıyorum ve bir yanlışlığı düzeltmiş olmanın huzur ve memnuniyetini yaşıyorum.


Melih Anık  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder