10 Temmuz 2015 Cuma

Pamukkale Otobüsleri Servis Hizmetinin Sefaleti

Çandarlı'ya gidiş gelişlerim çoğaldıkça genellikle otobüsü tercih ediyorum. İstanbul'dan Çandarlı'ya son iki seferi Pamukkale Turizm'in otobüsleri ile yaptım. Her iki seferde de Şişli- Alibeyköy Cep Otogarı arasında servis hizmetinden yararlanmak istedim. İkisinde de Pamukkale servisi ile gidemedim son anda taksi ile gitmek zorunda kaldım otogara. Pamukkale'nin servis hizmetine organizasyon olarak baktığınızda mükemmel ama işe yaramıyor. Bu ülkemizdeki pek çok kurumsal hizmet için geçerli bir durum. Bu nedenle Pamukkale servis hizmetini anlatırken aslında kafa yapısı üzerinde durmak istiyorum.
Otobüsün İstanbul Alibeyköy'den Çandarlı'ya kalkış saati 23:21. Evet yanlış yazmadım 23:21. 23:20 değil, 23:30 değil 23:21. İnsan duyunca vay anasını diyor. Şirket dakika ile hizmet veriyor. Hiç değilse görünüşte, gerçek öyle değil. Ama otobüs kalkış saatini dakika ile bildiren bir şirketin dakik olmasını beklemez misiniz? Ben beklerim. Servisin  Şişli'den kalkış saati de 22:50. Otobüs kalkış saatinden 31 dakika önce. Ben her iki seferde de 22:30'dan önce Pamukkale Şişli ofisinin önündeydim. Görünüşte Pamukkale'den geri olan otobüs şirketleri bile yolcu servis aracına binene kadar açık Pamukkale ofisi ise 21'den sonra kapalı. Siz kaderinizle başbaşa kalıyorsunuz. İlk yolculukta saat 22:58 olup da servis görünmeyince ben taksi ile gara gittim. Vardiya âmiri şikayetimi yazılı bildirmemi istedi verdiği formu doldurdum. Ben sekiz dakika geciksem beni bekler miydiniz diye yazdım. Formu teslim ettim ama geri dönen olmadı. Twit yazdım, müşteri ilişkileri aradı. Yazdığım form onlara ulaşmamış. Bana akıl verdi müşteri ilişkileri temsilcisi, 'call center'i arasaymışım. Onlar çözüm bulurmuş vb.. İkinci seyahatimde artık tecrübeliyim ya servis on dakika gecikince 'call center'ı aradım. İlgili memur servisin durumunu öğrenmek için beni bekletmeye başladı. Beş dakika sürüp cevap alamayınca telefonu kapattım. Pamukkale Alibeyköy terminalinin telefonunu çaldırdım uzun uzun. Açan olmadı. Otobüsün kalkışına on beş dakika kalmıştı. Gene taksi tuttum. Taksiye binmiş giderken 'call center' aradı 'Bekliyor musunuz Melih Bey? Servis gecikmiş..' Ben üzerinde Pamukkale yazan bir aracın Şişli'de önümden geçip gittiğini gördüğümü söyledim. Otogara vardım. Pamukkale ofisine gittim. Gene akıl aldım. 'Servise kayıt yaptırmışssanız bekleyin. Otobüs kalkıştan önce muavin yolcuları kontrol ediyor. Siz yoksanız cep telefonunuzdan arıyor. Siz gelmeden kalkmayız.' 'Peki servis şoförü durağa uğradım ama yolcu yoktu derse? Otobüs giderse? Nasıl ispatlarım ben oradaydım diye?' Görevli gayet rahat 'merak etmeyin' dedi. Bu sefer şikayet formu falan doldurmadım. Twit yazdım. Pamukkale'den biri aradı.. Sonra bir başka biri daha.. Bu ikinci bana bilgi verdi 'servis 22:24 ile 22:33 aradında Şişli'de beklemiştir' 'İyi de bu benim servisim bu değil.' 'Ha öyle mi bana yanlış servisin bilgisi verilmiş. Arkadaşlara sorayım size geri döneceğim' Dönmedi. Kaldı ki bu bilgi de doğru değil. Zira o saatler arsında ben oradaydım. Pamukkale servisi gelmedi. Başka bir bayan aradı.. 'Ne zaman İstanbul'a döneceksiniz?' 'Ay sonu' 'Hangi gün?' 'Bilmiyorum' 'Size taksi parasını ödeyeceğiz.Nereye ödeyelim?' 'Çandarlı ofisinize'..' Size haber vereceğim'..
Ben Pamukkale'ye bu servis işindeki sorunu anlatamadım. Bu yazıyı CEO'suna ulaştırmaya çalışacağım. Zira çalışanlar ne demek istediğimi anlamıyor. Ha bu arada ikinci taksiyi ödemeye karar verdiniz mâdem birincisini de ödeyin. O on beş lira.. Ama şu servis işinde sorunu yolcunun üzerine atmayın. Servis noktalarında bir görevliniz olsun. Son yolcu binene kadar orada olsun. Hizmet öyle verilir.
Bilin ki ülke nasılsa ülkenin her birimi de bundan payını alır. Otobüs kalkış saati kâğıt üzerinde dakikayla gerçekte Allah'a emanet.. Her şey gibi..
Melih Anık

1 yorum:

  1. Merhaba,

    Ülkemizde zaman, zemin ve zuhûr mantığı yok. Aslında, kağıt üzerinde "Türkiye Cumhuriyeti" diye adı olan bir ülkemiz olsa da, bence "yok - ülke"de yaşıyoruz. Yüzlerce kişinin beni sürüklediği adliyelerde yüzlerce duruşmaya çıktım ve duruşma saatleri, genellikle şöyle: 09:35, 10:05 yada 11:55 gibi... Ancak, şimdiye dek tam saatinde başlayan hiçbir duruşma anımsamıyorum. Örnekse, 09:35'teki bir duruşmanın 16:44'te başladığını anımsıyorum...

    Bulunmaz

    YanıtlaSil