5 Mart 2014 Çarşamba

Boğaçhan Sözmen ile Twitter’da TÜSAK

TÜSAK ile ilgili karaladığım birkaç yazıdan sonra tarafıma olan  teveccühün(?) artmakta olduğunu görüyorum. Çetin Aydar, Arda Aktar, Hakan Salman, Mürîde Sun Aksan, Volkan Han, Boğaçhan Sözmen… Yazdıklarımı beğenmiyor ve ağzımın payını vermek için uğraşıyorlar. Yöntemleri aynı. Sen kimsin? “Hariçten gazel okuma!” “BİİİZZZZ MUTFAKTAKİLER”

En son Boğaçhan Sözmen "bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olanlar"dan getirerek meramını kendi nezaketi içinde anlatmaya çalıştı. “lutfeder süreci kendilerinden öğrenirsem bana çok yararı olur”muş. “Dilediğim zaman  DETİS olarak onlar(Boğaçhan Sözmen’ler) da, TOBAV da beni bilgilendirir”miş. Ben de bu fırsatı kaçırmak istemedim. Bilginin peşinde koşmalı değil mi? Ben de DİLEDİM.

Sanatın düzenlenmesi için nasıl bir yöntem önerdiğinizi; organizasyon, finans, bütçe, vb hususları içeren çalışmayı;
Tiyatro politikası, ödenekli tiyatro için düşüncelerinizi, organizasyon, bütçe vb hedef ve amaçları içeren çalışmayı;
Tiyatronun özerkliği konusunda önerdiğiniz yapılanmayı,ilgili hususları içeren çalışmayı;
Sanatın ülke sathına yayılması için önerdiğiniz sistemi,özel tiyatrolar ile ödenekli tiyatroların yerini inceleyen çalışmayı;
Bu yazım içeriğinde yapılması gerekenler hakkında görüşü; http://melihanik.blogspot.com.tr/2011/11/tiyatromuzda-bunlarn-sahibi-kim.html
rica ettim ve ekledim: “Eminim ki sorduğum hususlar YAZILI olarak vardır. Temini konusunda bana yardımcı olur musunuz lütfen.”

Boğaçhan Sözmen hemen yanıtladı, sağolsun: (Ne istediğimi anladığı hususunda kuşkularım var ama madem o öyle diyor..) “hepsine dair çalışma mevcut. Konuyu en iyi 46.000 imza ile ekimde çalıştay isteyip yanıtsız bırakılan @sanataevet bilir.” (Bu 46.000 imza ile ‘bilme’nin ne ilgisi var anlamadım ama) Ardından  @sanataevet’e bir twit yazdı, sağolsun :  “@sanataevet abi Melih beye yardımcı olalım ‘@melihanik: @bsozmen Çalışmayı rica edeyim lütfen’" Bana da bilgi verdi, sağolsun:  “hiç şüpheniz olmasın. Sorunuzu en yetkin kaynağa iletim bile. @sanataevet yaşayan arşivdir konuda Ben “o uzun twitleşmenin ardından "çalışmayı rica ederim” diyorum, Boğaçhan Sözmen tek twitle ‘@sanataevet abi’ye “yardımcı olalım” diyor.(“Hamili kart yakinimdir”)  İlk yazdığında @sanataevet’in t’sini yazmadığı için uyarımla bir daha yazdı: “@sanataevet abi Melih beye yardımcı olalım lütfen. Epey bilgiye ihtiyacı var. ‘@melihanik: @bsozmen Çalışmayı rica edeyim lütfen.’"

“@sanataevet  abi”, Tamer Levent’miş meğer. Birbirimizi takip etmiyoruz ama o bizim(Boğaçhan ile Melih’)  "twitleşmemizi" takip ediyormuş meğerse(?) ‘Çalışma’yı hemen anladı ve hemen ilgilendi, sağolsun(ya da BİR ÇALIŞMA var, herkes onu anlıyor) : “TOBAV da 1.kurultay kitabinda var. TOBAV da Makbule hanim a sorulabilir.”  Yâni '@sanataevet abi' de diyor ki “Biz bunları çoktan geçtik. 1.Kurultay’da hallettik” Ben 1.Kurultay ne zaman olmuş sonuçta ne demişler biliyorum da bakalım ARŞİV ne diyor.

Buradaki “Melih Bey’in EPEY bilgiye ait ihtiyacı var” vurgusu gözden kaçmasın. Yani “bilmeden yazıyor” demeye getiriyor Boğaçhan Sözmen, sağolsun. Ben bir şeyleri yazmaya başlamışsam elimde iyi bir arşiv olur. Genellikle de benimle “twitleşen”lerden daha çok bildiğim sonunda ortaya çıkar. Boğaçhan Bey bunu bilmiyor eminim sağolsun.

Boğaçhan Bey ile geçmişten gelen bir tecrübem de var. Kendisi “delege etmekte” çok mâhirdir sağolsun. (O bilir) Bu konuda da “yaşayan arşiv @sanataevet abi’ye yönlendiriyor beni” hemencecik sağolsun. Sanki “@sanataevet abi” arşiv memuru. '@sanataevet abi' de beni Makbule Hanım’a aktardı sağolsun. Anlayacağınız “mükemmel”(!) bir “bürokrasi ağının” içine düştüm sağolsunlar.

Şimdi ben yollara düştüm Makbule Hanım’ı arıyorum. Umarım yaşayacaklarım “tefrika” olmaz.

Melih Anık

Not:
Bazıları diyor ki ben polemik yapıyormuşum. Bakın hele.. Ben TÜSAK konusundaki düşüncelerimi ortaya yazdım. Kimler kimler alındı ve kendini bana "muhatap" etti. Hem de imalı hakaretler ile. Ama beni bilen bilir "hakaret sahibine aittir".

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder